Poniżej zamieszczamy obowiązującą wersję regulaminu Rajdu kolarskiego „Dookoła Polski”.
§ 1 Celem spopularyzowania indywidualnej turystyki kolarskiej, zwiększenia samodzielności w podejmowaniu wypraw kolarskich oraz skierowania ich na nowe szlaki ustanawia się imprezę kolarską pod nazwą „Rajd kolarski PTTK dokoła Polski” zwany dalej rajdem.
§ 2 Rajd można odbywać na trasie dowolnej (mały rajd dookoła Polski) lub wyznaczonej (duży rajd dookoła Polski).
§ 3 Uczestnictwo w małym rajdzie polega na samodzielnym opracowaniu i przejechaniu rowerem trasy o długości minimum 1800 km w kształcie zbliżonym do elipsy lub koła, przebiegającej przez dowolne miejscowości leżące na terenie Polski.
§ 4Uczestnictwo w dużym rajdzie polega na przejechaniu trasy podanej w załączniku do niniejszego regulaminu i uzyskaniu potwierdzeń swojego przejazdu we wszystkich punktach kontrolnych.
§ 5Rajd można rozpocząć w dowolnej miejscowości i kontynuować go w dowolnym kierunku, jak również odbywać go w odcinkach pokonywanych w dowolnym czasie.
§ 6Potwierdzenia dziennych etapów podczas udziału w rajdzie dokonuje się w specjalnie do tego celu przeznaczonej „Książeczce wycieczek kolarskich” wg wzoru obowiązującego przy ubieganiu się o KOT.
§ 7Uczestników rajdu obowiązują wszystkie zasady określone w § 9, 10, 11 oraz punkt 2 § 12 regulaminu KOT.
§ 8 W rajdzie może uczestniczyć każdy turysta, który ukończył 12 lat, z tym, że turyści do lat 18 mogą brać w nim udział tylko w asyście osób dorosłych.
§ 9Uczestnik rajdu po jego zakończeniu przedkłada „Książeczkę wycieczek kolarskich” do najbliższego referatu weryfikacyjnego KOT, który dokonuje weryfikacji i przesyła książeczkę do Prezydium KTKol. ZG PTTK z wnioskiem o nadanie odznaki.
§ 10Turyści, którzy ukończyli rajd, otrzymują odznakę rajdową wg wzoru ustalonego przez Prezydium KTKol. ZG PTTK odrębnie dla małego i dużego rajdu dookoła Polski. Odznakę rajdu należy wręczać uroczyście.
§ 11O odznakę może się ubiegać każdy turysta, który udokumentuje w sposób przewidziany niniejszym regulaminem odbycie dużego rajdu dookoła Polski w okresie po 1 kwietnia 1967 r. lub małego rajdu dookoła Polski w okresie po 1 stycznia 1974 r.
§ 12Kolejność zdobywania odznak rajdów małego i dużego jest dowolna.
§ 13Przejechana trasa rajdu może być jednocześnie zaliczona na KOT.
§ 14Udział w rajdzie odbywa się na własne ryzyko. PTTK nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, których może doznać uczestnik, jak również za szkody wyrządzone przez uczestnika osobom trzecim.
§ 15Prawo interpretacji niniejszego regulaminu przysługuje Prezydium KTKol. ZG PTTK.
§ 16Regulamin niniejszy wszedł w życie z dniem 1 lipca 1978 r. i obowiązuje z uwzględnionymi zmianami wprowadzonymi w dniu 12 marca 1994 r.
Punkty kontrolne rajdu „Dookoła Polski”
(wykaz miejscowości i odległości pomiędzy nimi)Gdańsk 22 Mikoszewo 14 Sztutowo 18 Nowy Dwór Gdański 10 Myszewo 15 Malbork 16 Ząbrowo 18 Elbląg 19 Kadyny 14 Frombork 38 Pieniężno 16 Orneta 36 Lidzbark Warmiński 26 Bisztynek 17 Reszel 19 Kętrzyn 15 Radzieje 17 Węgorzewo 23 Banie Mazurskie 28 Gołdap 33 Żytkiejmy 26 Rutka-Tartak 26 Suwałki 12 Wigry 37 Frącki 26 Augustów 74 Sokółka 16 Krynki 11 Kruszyniany 27 Gródek 19 Jałówka 37 Narewka 21 Białowieża 17 Hajnówka 27 Kleszczele 39 Siemiatycze 16 Mierzwice 12 Serpelice 76 Kodeń 20 Sławatycze 15 Romanów 31 Włodawa 11 Sobibór 22 Wola Uhruska 23 Dorohusk 38 Horodło 9 Zosin 20 Hrubieszów 25 Witków 24 Tarnoszyn 31 Bełżec 16 Płazów 18 Horyniec 26 Oleszyce 30 Jarosław 13 Rokietnica 21 Przemyśl 10 Krasiczyn 16 Bircza 54 Ustrzyki Dolne 47 Ustrzyki Górne 31 Cisna 29 Komańcza 44 Dukla 15 Nowy Zmigród 28 Gorlice 20 Grybów 25 Krynica 37 Piwniczna 18 Stary Sącz 18 Łącko 17 Krościenko 8 Czorsztyn 37 Bukowina Tatrzańska 19 Jaszczurówka 5 Zakopane 24 Chochołów 36 Zubrzyca Górna 33 Maków Podhalański 33 Jeleśnia 10 Żywiec 30 Koniaków 45 Cieszyn 26 Jastrzębie Zdrój 59 Kietrz 41 Głogówek 22 Prudnik 10 Pokrzywna 9 Głuchołazy 20 Nysa 7 Koperniki 17 Otmuchów 13 Paczków 30 Lądek Zdrój 7 Stronie Śląskie 22 Bystrzyca Kłodzka 22 Zieleniec 10 Duszniki Zdrój 15 Kudowa Zdrój 29 Wambierzyce 34 Głuszyca 29 Krzeszów 9 Kamienna Góra 29 Karpacz 16 Sobieszów 14 Szklarska Poręba 45 Leśna 31 Zgorzelec 43 Gozdnica 44 Łęknica 32 Brody 22 Gubin 41 Kłopot 67 Górzyca 13 Kostrzyn 22 Boleszkowice 31 Siekierki 20 Cedynia 13 Piasek 11 Krajnik Dolny 56 Szczecin 20 Lubczyna 10 Goleniów 22 Stepnica 26 Wolin 40 Międzyzdroje 40 Kamień Pomorski 18 Pobierowo 24 Trzebiatów 10 Bieczyno 19 Kołobrzeg 12 Ustronie Morskie 19 Sarbinowo 44 Bukowo Morskie 8 Darłowo 21 Jarosławiec 32 Ustka 27 Gardna Wielka 16 Kluki 40 Wicko 12 Łeba 32 Żelazna 20 Żarnowiec 14 Karwia 15 Władysławowo 39 Gdynia 20 Gdańsk.
Długość trasy wynosi ok. 3500 km.
(zredagował p.t.kol. Marian Kotarski, 21 luty 2006 r.)
Rogal napisał(a):
3 lipca 2008 @ 17:10
Zjechałem całe Wybrzeże, ale nie mam pięcząteczki z Bieczyna i Bukowa Morskiego. Czyli kicha?
Rogal napisał(a):
3 lipca 2008 @ 17:15
A to po temu, że z Trzebiatowa ruszyłem do Mrzeżyna, co chyba nie dziwne 🙂
Rogal napisał(a):
3 lipca 2008 @ 18:39
Ogólny sęk w tym, że przejechałem rowerem nasze ukochane Wybrzeże. Dopiero potem dowiedziałem się, jakie miejsca są istotne na odnakę rajdu dookoła Polski. Jadąc WZDŁUŻ północnej granicy naszego kraju jak najrzadziej i niechętnie odbijałem od Wybrzeża. Widzę, że człowiek, który tworzył traski na północy miał ograniczone zaufanie do rowerzystów – np. dlaczego Bieczyno?, Żelazna?-bo tam się nie dojedzie autobusem? czy jak? Reasumując-pokonałem jak najściślej się dało północną granicę lądową, ale to wystarczy tylko na ewentualnie „małą odznakę” dookoła Polski. Regulamin rajdu dookoła Polski winien dawac pewien margines dla uczciwych entuzjastów rowerowych wycieczek, którzy dopiero po jakimś czasie dowiedzieli się o istnieniu tej odznaki – np. potwierdzenie przejazdu z miejscowości oddalnej o, dajmy na to, 15 km. od podanej w regulaminie.
Pozdrawiam
KOT napisał(a):
25 listopada 2008 @ 12:52
Regulamin odznaki rajdu dookoła Polski jest już wystarczająco stary, by o jego istnieniu wiedzieli wszyscy turyści, zwłaszcza należący do PTTK. Odznakę z numerem 1 przyznano w 1971 roku, a więc prawie czterdzieści lat temu. Regulamin rajdu wraz z wykazem punktów kontrolnych niejednokrotnie był publikowany w „Informatorze KTKol. ZG PTTK”, jest na stronie internetowej ZG PTTK oraz na stronach wielu różnych ogniw PTTK. Przed laty, gdy internet dopiero raczkował, był też rozsyłany w wersji powielaczowej i kserograficznej do klubów i komisji t. kolarskiej. Tekst regulaminu znajdziemy też w broszurce „Regulaminowe kompendium rowerowe” wydanej jako wkładka do „Gościńca PTTK” w 2003 r. Broszurkę otrzymały wszystkie oddziały PTTK, kluby turystyki kolarskiej PTTK, działacze naszego Towarzystwa. Jest więc dostępny w wielu miejscach. Regulamin tego wprost nie mówi, ale praktyka weryfikacyjna stworzyła pewien uzus, mianowicie dopuszcza się brak 1-2 potwierdzeń na trasie.
Przygodowicz napisał(a):
1 lipca 2009 @ 07:51
Zgadzam się, że niektóre z miejscowości w Punktach kontrolnych Rajdu Dookoła Polski to zapadłe dziury, do których czasem trzeba zajechać tylko po to, aby potwierdzić przejazd omijając o wiele ciekawsze miejscowości, a ze względu, że są to przysłowiowe „dziury” to trudno o potwierdzenie (najgorzej jak trafi sie tam w święto lub w niedzielę) – brak sklepów (a jak jest to niejednokrotnie nie posiadają pieczątki), brak zabytku czasem nawet kościoła (jak jest to probostwo zamknięte), pozostaje jakiś wójt czy gospodarz (ale tych też trzeba się naszukać, a czas leci, przecież jeszcze tyle kilometrów do zrobienia :).
suchy napisał(a):
29 września 2009 @ 23:00
A w wakacje w 2010 ten regulamin pozostanie bez zmian ?? i
1. Co trzeba po kolei zrobić, gdzie się udać, żeby otrzymać Książeczkę wycieczek kolarskich na duży rajd dookoła Polski??;
2. O co chodzi w § 13?? bo nie rozumiem;
3. Jeżeli wjeżdżając do jakiejś miejscowości nie będzie możliwe dostanie potwierdzenia, pieczątki itp. to wystarczy zdjęcie zamieszczone na płycie CD w załączniku z książeczką ??;
4. I czego należy unikać, zwrócić uwagę żeby weryfikacja przebiegła pomyślnie ??;
PS. Odpowiedzi proszę wysłać e-mailem lub w komentarzu. Dziękuje.
kot napisał(a):
30 września 2009 @ 07:31
Odpowiedzi na pytania „suchego” wysłałem pod jego adres elektroniczny. W skrócie: nie planujemy dokonywania zmian w regulaminie tej odznaki, dni wycieczkowe poświęcone na przebycie trasy drdP można równocześnie zaliczać na KOT, zwiedzane obiekty można także wpisywać do książeczki KOP (jeśli są to świątynie), ksiażeczki na odznakę „Szlakami zamków w Polsce” (jeśli są to zamki, warownie, twierdze ujęte w mapie PPWK „Zamki w Polsce”) i in. Pieczątkę wyjątkowo może zastąpić zdjęcie na tle obiektu lub tablicy z nazwą miejscowości wklejone do książeczki. Książeczki należy na bieżąco wypełniać na trasie, aby nie nagromadziło się zbyt wiele pieczątek i zaległości (po zakończeniu wielodniowej wędrówki nie będziemy pamiętać, która co potwierdza).
Żane napisał(a):
2 listopada 2009 @ 20:44
Czyli skad wziać ta nieszczesna ksiazeczke?? jak zwykle niedoinformowana xP na maila bym prosiła!!
kinia napisał(a):
3 grudnia 2009 @ 13:23
Czy są dwie odznaki za rajd dookoła Polski? Za duży i za mały? Czy jest jedna i jak wygląda?
Krzysiek napisał(a):
3 grudnia 2009 @ 21:13
Są dwie odznaki rajdu dookoła Polski – małego i dużego. Ich wizerunki zamieszczono w galerii odznak kolarskich na podstronie „Regulaminy”. Odznaka małego rajdu wykonana jest w kolorze srebrnym, zaś dużego – w kolorze złotym.
suchy napisał(a):
29 grudnia 2009 @ 15:49
A mam jeszcze takie pytanie, gdyż zaczynam przygotowywać trasę dużego rajdu dookoła polski na mapie i znalazłem takie coś: http://www.msw-pttk.org.pl/odznaki/reg_odznak/pdf/rdp.pdf
I czy miejscowości wymienione tutaj na stronie czy w tym linku są aktualne ? Proszę o rozwianie wątpliwości. Pozdrawiam
kot napisał(a):
30 grudnia 2009 @ 11:54
W internecie pod różnymi adresami funkcjonują różne wersje odznak; nie jestem w stanie i nie mam możliwości sprawdzania, czy są one zgodne ze stanem aktualnym. Jedyna rada: jeśli wybiera się pan na trasę dużego rajdu kolarskiego dookoła Polski, powinien pan korzystać z wykazu punktów kontrolnych ogłoszonych przez instancję sprawczą, bowiem z jej usług będzie pan korzystał przy weryfikowaniu odznaki. Inaczej mówiąc – najbardziej aktualny wykaz miejscowości kontrolnych na trasie drdP jest pod tym adresem. Potwierdzenia pokonania trasy zbieramy w książeczce wycieczek kolarskich przeznaczonej na dokumentowanie pobytu i przejazdu przez miejscowości będące punktami kontrolnymi; jest to taka sama książeczka wycieczek kolarskich, jakiej używamy do zbierania punktów na KOT. Różnica: w książeczce drdP jedna rubryka służy na wpisanie nazwy miejscowości i odbicie pieczątki z jednej miejscowości będącej punktem kontrolnym, podczas gdy w książeczce wycieczek na KOT w jedną rybrykę wpisujemy dzienny etap jazdy na rowerze i odbijamy pieczątki z 2-3 mijanych miejscowości albo z miejsc noclegowych.
Pawel napisał(a):
10 stycznia 2010 @ 14:10
Wskazane byłoby opublikowanie śladu gps „Rajdu kolarskiego PTTK dokoła Polski”w postaci pliku np. w formacie *.gpx. jest wiele przypadków gdzie podane odległości między miejscowościami sie nie zgadzają z tymi podanymi w regulaminie.
Alfred napisał(a):
15 stycznia 2010 @ 15:37
W turystyce kolarskiej tak jakoś wychodzi,że najważniejsze jest potwierdzanie przejazdów.Zdarzyło mi się potwierdzać już przejazdy w trzech książeczkach na potwierdzenie przejazdów na trzy różne odznaki.
Jest to paranoja.Czy w odniesieniu do dużego rajdu dookoła Polski,który
odbywa się jednorazowo,nie można przyjąć zasady,że za odbycie rajdu
przyznaje się np.1000 punktów.Pozwoliłoby to uniknąć potwierdzania przejazdów w dwu książeczkach (również na KOT) i ujednoliciłoby ilośc
punktów za przejazd tej samej trasy.Wg obecnego regulaminu im dłużej
odbywamy podróż,tym większą ilość punktów zdobywamy,co preferuje szczególnie turystów odbywających rajd krótkimi odcinkami.
Krzysiek napisał(a):
17 stycznia 2010 @ 18:55
Sprawa powielania potwierdzeń przejazdu i zwiedzanych obiektów została wyjaśniona w „Zasadach weryfikacji odznak turystyki kolarskiej PTTK” w §3, pkt 3 znajdujących się pod poniższym linkiem:
„Zasady weryfikacji odznak turystyki kolarskiej PTTK”
Alfred napisał(a):
25 stycznia 2010 @ 16:09
Intencją mojej wypowiedzi z 15.o1. było ujednolicenie ilości punktów
na KOT za przejazd określonej trasy.Wyobrażmy sobie sytuację,że rajd dokoła polski odbywany jest w 15 km odcinkach /3600 km : 15 km= 240 dni/,co daje nam możliwość uzyskania 3.600 punktów na KOT,przejeżdzający tę trasę w 50 dni uzyska tylko 750 punktów.Celowym więc wydaje się ustalenie zasady,że za jednorazowy i ciągły przejazd przyznawana jest określona ilość punktów.
Odbywanie rajdu dookoła polski jednorazowo, w 15 km odcinkach, jest z mojej strony celowym przejaskrawieniem aby unaocznić problem,to samo bowiem można odnieść do wszystkich rajdów o charakterze ciągłym.Cieszyłbym suię gdyby komisja turystki kolarskiej kiedyś ten problem podjęła.
kot napisał(a):
25 stycznia 2010 @ 18:48
Uważam, że jest to wydumany problem. Pokonanie trasy dużego kolarskiego rdP polega na przejechaniu w dowolnym czasie i w dowolnym kierunku, nawet w toku kilku wypraw, ale na rowerze, przez wszystkie miejscowości będące punktami kontrolnymi i zgromadzenie stosownych potwierdzeń w przeznaczonej do tego celu książeczce wycieczek kolarskich. Ile kilometrów dziennie pokonuje starający się o uzyskanie odznaki drdP, to jego sprawa. Jeśli jednak chce, aby dni wycieczkowe były jednocześnie punktowane do KOT, zobowiązany jest w myśl Regulaminu odznaki pokonywać dziennie minimu 15 km. Prowadzę centralny referat weryfikacyjny od 1997 r., w tym czasie odznakę drdP zdobyło 127 turystów, a różnej rangi KOT kilkuset cyklistów. Z czystym sumieniem z autopsji mogę stwierdzić, że wpisane do książeczek wycieczek kolarskich dzienne etapy długości jazdy oscylujące wokół 16 km stanowią marginalny odsetek, nawet nie 1 promille. Muszę tu jednak nadmienić, że zapamiętane przeze mnie 15-16-km. odcinki jazdy raczej dotyczą wycieczek klubowych, z małymi dziećmi, organizowanych w rejonie miejsca zamieszkania, a nie na trasie drdP. Nie sądzę, by ktokolwiek wybrał się na trasę drdP jadąc dziennie po 15 km, gdyż wówczas koszty tej wyprawy byłyby niewspółmiernie wysokie do uzyskanego efektu. Proszę też pamiętać, że w odznace KOT punktuje się dni wycieczkowe, a w odznace drdP odwiedzenie ok. 150 pkt. kontrolnych. Tak więc to, że jeden turysta na pokonanie trasy duzego rajdu potrzebował miesiąc, a innemy zajęło to (z przerwami) kilka lat, nie ma wg mnie istotnego znaczenia.
Wojtas napisał(a):
10 lutego 2010 @ 20:33
Zapisy regulaminów rajdów są raczej jasno sprecyzowane – wychodzi na jaw brak umiejętności czytania ze zrozumieniem u wielu turystów… Tak jest w każdej dziedzinie życia, a zapowiada się, że będzie jeszcze gorzej… A z innej strony patrząc – faktycznie – czasami mam wrażenie, że możnaby dokonać drobnych korekt w przebiegu tego Rajdu. Z turystycznym pozdrowieniem i do zobaczenia na jubileuszowym zlocie PTKol. w Myszkowie!
Adam napisał(a):
21 marca 2012 @ 10:53
Zamierzam zdobyć odznakę Rajdu kolarskiego „Dookoła Polski”.
Planują to zrobić w kilka lat. Posiadam książeczkę Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej (nie tą oryginalną) wykonaną prywatnie przez jednego z turystów PTTK, w której znajduje się aż 198 rubryk/miejsc na wpisy.
Chcę zrobić tak aby wpisać wszystkie np. od Gdańska punkty kontrolne po kolei jak są w regulaminie dla lepszego porządku w książeczce.
Moje pytanie:
1. Czy mogę tą książeczkę użyć / inną niż książeczka KOT?
2. Sprawa uzupełniania wpisów – będę w różnych częściach kraju niekoniecznie według rozpiski punktów kontrolnych. Będę w rejonie Zalewu Wiślanego ale nie w Gdańsku i tam uzupełnię wpisy, później będę w górach i tam również kilka wpisów się doda itd. w zależności gdzie będę i na jakim terenie (oczywiście z rowerem). Czy może tak być że mam rozpisane miejscowości w książeczce według kolejności w regulaminie a daty wpisów nie będą kolejno po sobie?
kot napisał(a):
21 marca 2012 @ 17:36
Tak, można wykorzystać tę książeczkę. Paragraf 5 regulaminu rajdu kolarskiego dookoła Polski pozwala pokonywać trasę etapami, w dowolnej kolejności, w kierunku wybranym przez turystę. Najważniejsze jest pokonanie całej trasy i odwiedzenie wszystkich punktów kontrolnych, w których należy uzyskać potwierdzenia przejazdu (pieczątka dowolnej instytucji). Równolegle można prowadzić książeczkę wycieczek kolarskich celem zbierania potwierdzeń dziennych odcinków jazdy na KOT (pamiętając o gromadzeniu wpisów zwiedzonych parków narodowych i obiektów krajoznawczych, które będą bardzo potrzebne na duże stopnie KOT); sugeruję też prowadzenie oddzielnej książeczki (może to być książeczka wycieczek KOP) dla odnotowywania zwiedzanych po drodze zamków. Jadąc Wybrzeżem proszę pamiętać o odwiedzeniu wszystkich polskich latarni morskich, gdyż praktycznie za jednym zamachem ma kolega szansę zdobyć kilka odznak. A skoro będzie pan wykorzystywał książeczkę potwierdzeń Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej, to proponuję zainteresować się także tą odznaką. Rozumiem, że odwiedzenie i zwiedzenie wszystkich ciekawych obiektów na trasie drdP jest niemożliwe, ale warto spróbować odnotować przynajmniej te, które się zobaczy, aby w przyszłości nie żałować, „…że byłem tam, a nie poprosiłem o pieczątkę”. Powodzenia!
Adam napisał(a):
23 marca 2012 @ 22:50
Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście zestaw książeczek przygotowany. Odznaki KOP również zdobywam.
Jeszcze jedno mam takie pytanie odnośnie Rajdu Dookoła Polski.
Czy jest wymóg aby przejechać wszystkie etapy w wycieczkach wielodniowych czy też można czasem robić etapy jednodniowe np: Elbląg-Kadyny-Frombork-Pieniężno w jeden dzień. Kilka dni przerwy i dalej Orneta-Lidzbark Warmiński-Bisztynek-Reszel-Kętrzyn. Jeżeli można wycieczki jednodniowe to czy należy wracać do np: Pieniężna gdzie była zakończona poprzednia wycieczka kilka dni temu, czy można zaczynać od kolejnego punktu z listy czyli Ornety.
kot napisał(a):
24 marca 2012 @ 21:55
Pańskie wątpliwości rozwiewają paragrafy 4 i 5 regulaminu drdP. Trasę rajdu można pokonywać w wybranym przez siebie kierunku, w dowolnym czasie, odcinkami o dowolnej długości, ale dzienny etap musi mieć przynajmniej 15 km; trasę rajdu można podzielić na wiele etapów, nawet jednodniowych. Warunkiem jest przejechanie całej trasy, przez wszystkie punkty kontrolne. Oznacza to, że jeśli etap zakończono np. w Gdańsku, to przy okazji kolejnej wędrówki trzeba będzie albo z Gdańska wyruszyć w dalszą drogę, albo w tym mieście zakończyć któryś etap. Przerwy w wędrówce, nawet kilkudniowe, nie są przez regulamin zabronione, a więc można odpoczywać, zwiedzać albo np. pracować. Ale proszę podchodzić do kwestii przerw w wędrówce także ekonomicznie. Nie wydaje mi się rozsądnym odbyć jednodniową przejażdżkę trasą drdP skądś do wspomnianego przez pana Pieniężna, by za kilka dni wrócić tam i jechać dalej. Kontynuować jazdę należałoby potem z Pieniężna, a nie z Ornety. Między tymi dwoma miejscowościami jest ok. 16 km odległości. Jeśli dalszą wędrówkę rozpocznie pan w Ornecie, zostanie 16-km. przerwa, „dziura” w trasie rajdowej, a rajd polega na przejechaniu całej trasy między punktami kontrolnymi i zebraniu potwierdzeń pobytu w ok. 150 pkt. kontrolnych. Jak się już wsiądzie na rower na takiej trasie, to należy jechać przynajmniej tydzień, aby wyprawa dała zadowolenie. Dzielenie trasy na jednodniowe odcinki nie ma – wg mnie – uzasadnienia, a koszty dojazdu pociągiem albo samochodem z rowerem na dachu do kolejnych punktów startu byłyby niewspółmiernie wysokie w stosunku do jednorazowej kilkudniowej wyprawy rowerowej. Zresztą, nie do każdej miejscowości na trasie dociera kolej żelazna.
Arkadiusz napisał(a):
11 czerwca 2012 @ 10:30
Witam.
moje pytanie o odcinki podeprę przykładem.
odcinki rajdu oparte na liniach kolejowych i dla przykładu Terespol nie jest punktem rajdu, ale jest tam stacja kolejowa. czy będzie zaliczony odcinek Serpelice – Kodeń, jeśli byłby robiony na 2 razy. powiedzmy najpierw Terespol – Serpelice i dalej na północ, a za drugim razem od strony południa, powiedzmy że start w Chełmie i przez inne punkty do Kodnia z finiszem na stacji w Terespolu.
czyli Terespol-Serpelice i Kodeń-Terespol
czy w takiej sytuacji odcinek Serpelice-Kodeń będzie uznany za „zaliczony”?
Pozdrawiam
kot napisał(a):
12 czerwca 2012 @ 06:45
Tak, przejazd będzie uznany, gdyż w efekcie rowerzysta pokona jednośladem odcinek Kodeń – Serpelice.